بهترین و تاثیر گذار ترین شبکه های اجتماعی در کسب و کار

اگر به دنبال توسعه کسب و کار خود در شبکه های اجتماعی هستید و می خواهید در شبکه های اجتماعی صفحه یا پروفایلی برای کسب و کار خود ایجاد کنید و به تبلیغ شرکت یا کار خود بپردازید، باید نکاتی را درباره شبکه های اجتماعی بدانید تا مسیر موفقیت خود را هموار کرده و به سرعت به هدف خود برسید.

امروزه شبکه های اجتماعی جزء جدا نشدنی زندگی مردم شده اند و بسیاری از افراد جامعه از آنها استفاده می کنند، به همین علت فعالیت در شبکه های اجتماعی برای رونق و تبلیغ شرکت یا کسب و کار خود یک راه بسیار آسان، تاثیر گذار و بدون نیاز به سرمایه و هزینه است.

 

فیسبوک (facebook)

فیسبوک از پر جمعیت ترین و بهترین شبکه های اجتماعی دنیا به شمار می رود و به همین علت فعالیت و پیشرفت در آن برای کسب و کار شما تاثیر مثبتی خواهد گذاشت. فیسبوک به راحتی بر روی هر دستگاه، با سیستم عامل های مختلف قابل نصب و اجرا می باشد و شما در آن می توانید با دیگر کاربران آن ارتباط داشته باشید.

اما فیسبوک دارای ایراداتی مانند حریم خصوصی، طولانی بودن زمان تشکیل کمپین های بازاریابی است و روز به روز به سمت تبلیغات محوری پیس می رود. چنانچه به دنبال توسعه و تبلیغ کسب و کار خود در شبکه های اجتماعی، به ویژه فیسبوک هستید برای پیشرفت سریعتر باید نکات زیر را رعایت کنید.

  • هر روز حداقل 5 پست از کسانی که آن ها را دنبال می کنید را لایک کنید
  • روزانه با 2 نفر از افراد شبکه خود ارتباط داشته باشید
  • روزانه در ارتباط با کسب و کار یا شرکت خود 2 پست انتشار دهید
  • در پست های خود گزینه فراخوان را اعمال کنید
  • هشتگ ها را جدی بگیرید و از آن ها در پست های خود استفاده کنید

 

 

توییتر (twitter)

توییتر یکی از شبکه های اجتماعی است که کاربران زیادی در دنیا دارد. قابلیت نصب و اجرای آسان، اشاره مستقیم به هدف مطلب، استفاده آسان از هشتگ ها و جست و جوی افراد با استفاده از هشتگ ها را می توان از مزیت های توییتر نام برد.

با این حال توییتر برای نمایش محتوا های تصویری مناسب نمی باشد و در این زمینه، در بین سایر شبکه های اجتماعی رتبه پایین تری دارد اما اگر تصمیم به استفاده از توییتر دارید با رعایت نکات زیر سریع تر به اهداف خود می رسید.

  • در ارتباط با کسب و کار خود و مسائل اجتماعی هر روز 3 توییت داشته باشید.
  • در توییت های خود از هشتگ ها حتما استفاده کنید تا در روند ها حضور داشته باشید.
  • روزانه حداقل 2 توییت بازنشر کنید.
  • هر روز افراد جدیدی را فالو کنید (روزانه حداقل 10 نفر)
  • برای توییت های موجود کامنت گذاری کنید (حداقل 3 توییت موجود)

 

لینکدین (linkedin)

لینکدین از جمله شبکه های اجتماعی در دنیا است که به منظور اشتراک گذاری دانش و تجربیات کاری و کسب و کار ایجاد شده و به کاربران خود امکان ارتباط با سایر کاربران و ایجاد شبکه ارتباط سازمانی را می دهد.

لینکدین در رابطه با محتوای تبلیغاتی ضعیف عمل می کند و کاربران لینکدین محتوا های تبلیغاتی را نامرتبط و نامناسب در نظر می گیرند. اما اگر قصد استفاده از شبکه های اجتماعی برای توسعه و تبلیغ کسب و کار خود را دارید، لینکدین از بهترین گزینه ها برای این کار است.

  • هر هفته با 3 الی 5 کاربر جدیدی کانکت شوید.
  • پروفایل های شرکتی و کسب و کار را فالو کنید (در هفته حداقل 3 شرکت)
  • هر هفته بین 1 تا 2 بار، از افراد شبکه خود بخواهید تا شما را توصیه کنند
  • همه پست های بلاگ خود را در قسمت نیوزفید بازنشر دهید
  • در هنگام گذاشتن پست در مورد کسب و کار خود حتما گزینه بازنشر را در پست مربوطه اعمال کنید

 

اینستاگرام (Instagram)

اینستاگرام نیز از شبکه های اجتماعی جدیدی در دنیا است که سرعت رشد بسیار بالایی دارد و هر روز کاربران جدیدی به آن اضافه می شود، در ایران اینستاگرام بسیار پر طرفدار است و جمعیت زیادی از ایرانی ها در آن عضو هستند.

اینستاگرام برای بارگذاری محتوا هایی مانند عکس و ویدئو، یکی از بهترین شبکه های اجتماعی در دنیا است؛ اما از مهم ترین ایرادات آن می توان به اجرا نشدن لینک ها در کپشن و همچنین قابلیت یکپارچه سازی محدود اشاره کرد. اگر قصد استفاده از اینستاگرام برای توسعه و تبلیغ کسب و کار خود دارید از نکات زیر برای رشد و پیشرفت سریع تر خود استفاده کنید

  • روزانه یک عکس یا ویدئو جدید پست کنید.
  • در کپشن یا توضیحات پست خود از هشتگ های مرتبط استفاده کنید.
  • هر روز حداقل 10 کاربر جدید را فالو کنید.
  • برای پست های افرادی که شما آن ها را فالو کرده اید کامنت بگذارید. (حداقل 5 مورد)
  • هر روز 20 تا 30 پست از کاربران دیگر را لایک کنید.
  • در پست های خود سعی کنید از لوکیشن استفاده کنید.
  • برای پست های خود در اینستاگرام از دیگر شبکه های اجتماعی لینک بدهید.

 

گوگل پلاس (google plus)

گوگل پلاس توسط شرکت گوگل به منظور رقابت با فیسبوک طراحی و تولید شده است به همین علت بسیار شبیه به فیسبوک است. گوگل پلاس از جمله شبکه های اجتماعی تاثیر گذار روی سایت است. استفاده از گوگل پلاس بسیار ساده و راحت، همچنین با سایر پلتفرم های گوگل مانند جمیل و گوگل داک یکپارچه است.

مهم ترین مزیت داشتن پروفایل گوگل پلاس، تاثیر گذاری بسیار زیاد آن بر روی سئو سایت است. به همین علت بسیاری از مدیران سایت از گوگل پلاس برای افزایش سئو سایت خود استفاده می کنند؛ اما دارای معایبی مانند کمبود تعداد کاربران، غیر مجاز بودن مسابقات و کمپین ها است. با رعایت نکات زیر شما می توانید سرعت پیشرفت خود در گوگل پلاس را بیشتر کنید.

  • روزانه حداقل 5 کاربر جدید را فالو کنید.
  • روزانه 2 پست جدید و مرتبط با کسب و کار خود منتشر کنید.
  • از قسمت هنگ اوت گوگل پلاس هر هفته یک پرسش وپاسخ درباره کسب و کار خود ایجاد کنید.
  • برای پست های خود موضوعات خوبی انتخاب کنید، همچنین از تگ ها در موارد استفاده کنید.
  • فالوور های خود را در صورت امکان دسته بندی کنید.

 

تلگرام (telegram)

تلگرام یکی از شبکه های اجتماعی است که در ایران بسیار استفاده می شود. نصب و استفاده از تلگرام کار دشواری نیست و در سیستم عامل های مختلف قابل اجرا می باشد.

از مزایای تلگرام می توان به امکان ارتباط با سایر کاربران به صورت خصوصی و عمومی، امکان اشتراک گذاری محتوا های تصویری، صوتی، ویدئو، فایل، متن وجود دارد و همچنین حریم خصوصی در تلگرام بسیار قوی است، طوری که تلگرام در زمینه حریم خصوصی جزء بهترین شبکه های اجتماعی است.

با رعایت نکات زیر شما می توانید کسب و کار خود را در تلگرام با سرعت بیشتری توسعه و تبلیغ کنید.

  • یک کانال ایجاد کرده و روزانه 3 تا 5 محتوای مرتبط با حوزه کسب و کار خود را در آن به اشتراک بگذارید.
  • کانال های مرتبط با کسب و کار خود را پیدا کرده و هر هفته 2 بار به تبادل محتوا و تبلیغ یکدیگر بپردازید.
  • محتوا های اشتراک گذاشته شده خود را با هشتگ گذاری دسته بندی کنید.
  • به حوادث و رویداد های اجتماعی احترام بگذارید.
  • از دکمه فراخوان در پست های خود استفاده کنید و به سایت و دیگر شبکه های اجتماعی خود لینک دهید.

آموزش تحقیق کلمات کلیدی

انواع هایپرلینک در لینک سازی

مزایای تولید محتوا حرفه ای برای کسب و کار شما

های ,شبکه ,کار ,اجتماعی ,کسب ,استفاده ,شبکه های ,های اجتماعی ,و کار ,کسب و ,کار خود ,کنید روزانه حداقل ,داشته باشید روزانه ,ارتباط داشته باشید

مشخصات

تبلیغات

آخرین ارسال ها

برترین جستجو ها

آخرین جستجو ها

آموزش تایپوگرافی چهره سکیرو تاینی مدیا | تاینی موویز افق کالا l معرفی انواع محصولات بلفاروپلاستی محصولات کنجدی ترنگ ارسال بار به عراق / صادرات به عراق دانلود خلاصه کتاب رفتار مصرف کننده سولومون نشخوار های یک ایستگاه اتوبوس فضای اجتماعی